832 lines
22 KiB
Markdown
832 lines
22 KiB
Markdown
|
---
|
||
|
lastUpdated: true
|
||
|
aside: true
|
||
|
title: Alle Opdrachten
|
||
|
description: Alle Commando's die in de ultimate kingdom plugin zitten.
|
||
|
meta_keywords : 'kingdom plugin, ultimate, minecraft plugin, spigot plugin, gameplay, addons gratis, opdrachten, permissies uitleg'
|
||
|
meta_url : 'https://ultimatekingdom.nl'
|
||
|
---
|
||
|
# Commands
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Alle opdrachten die in de ultimate kingdom plugin zitten.
|
||
|
|
||
|
## accept
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.invite"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k accept <kingdomn naam>
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k accept <kingdom naam aanvrager> <kingdom naam ontvanger>
|
||
|
```
|
||
|
Accepteer de relatieverzoek van een kingdom. Voor het weigeren van het verzoek
|
||
|
zie : [/k deny](/ref/commands#deny)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## alert
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.alert"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k alert <melding>
|
||
|
|
||
|
//alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k alert <kingdom naam > <melding>
|
||
|
```
|
||
|
Stuur een alert bericht naar je eigen kingdomleden op alle servers.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## ally
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.ally"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k friendly"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k ally <kingdomn naam>
|
||
|
|
||
|
//alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k ally <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
|
||
|
/k ally <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie
|
||
|
```
|
||
|
Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar bondgenoten.
|
||
|
Zie ook : [/k neutral](/ref/commands#neutral), [/k enemy](/ref/commands#enemy).
|
||
|
|
||
|
Standaard moet een lid van een andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml van de kingdom plugin worden uitgezet.
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
relationrequest:
|
||
|
activate_friendlyrequest: true // [!code --]
|
||
|
activate_friendlyrequest: false // [!code ++]
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie `Je stuurt het verzoek als de verzender!!!`
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## broadcast
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.broadcast"/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k broadcast <melding>
|
||
|
```
|
||
|
Verstuur een bericht naar alle spelers op alle servers
|
||
|
|
||
|
## channel
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.channel"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k friendly"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k channel <channel naam> enable|disable|setdefault|status
|
||
|
/k channel list
|
||
|
/k channel reset
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Met deze opdracht kan een speler voor zichzelf een kanaal uit,aan of als default instellen. Normaal is de default de kingdom-kanaal, en kan je hiermee
|
||
|
je bijv. de kanaal trade als default instellen. Met de optie info kan je zien of het kanaal aan of uit staat.
|
||
|
Wil je een kanaal voor iedereen uitzetten? gebruik kan [setchannel](#setchannel)
|
||
|
|
||
|
De opdracht `/k channel list` geeft alle kanalen weer, en `k channel reset` wist alle gemaakte instellingen.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## deny
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.invite"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k deny <kingdom naam>
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k accept <kingdom naam> <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
Weiger een verzoek van een kingdom om de relatie status te wijzigen. : [/k accept](/ref/commands#accept)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## enemy
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.enemy"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k enemy <kingdomn naam>
|
||
|
|
||
|
//alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k enemy <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
|
||
|
/k enemy <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie
|
||
|
|
||
|
Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar vijandig.
|
||
|
zie ook : [/k neutral](/ref/commands#neutral), [/k ally](/ref/commands#ally).
|
||
|
|
||
|
Default moet de andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml worden uitgezet.
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
relationrequest:
|
||
|
activate_enemyrequest: true // [!code --]
|
||
|
activate_enemyrequest: false // [!code ++]
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie `Je stuurt het verzoek als de verzender!!!`
|
||
|
|
||
|
## help
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.help"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k h "/>
|
||
|
```ts
|
||
|
/k help
|
||
|
/k help <paginanummer>
|
||
|
/k help <commando>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Met deze opdracht kan je de voor jou alle beschikbare opdrachten bekijken. Met `/k help <opdracht>` krijg je een beknopte uitleg en alle verschillende mogelijkheden
|
||
|
|
||
|
## info
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.info"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k i "/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k info <spelersnaam>
|
||
|
/k info <kingdom naam>
|
||
|
/k info <provincie naam>
|
||
|
/k info <combat naam>
|
||
|
/k info <combatteam naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Informatie over een speler/kingdom.
|
||
|
Zie [info instellen](../guide/others.md#info-command-aanpassen)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## inventory
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.inventory"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k inventory //opdracht om de inventory te openen
|
||
|
|
||
|
//alleen voor spelers in mod-mode
|
||
|
/k inventory open <kingdom naam>
|
||
|
/k inventory forceclose <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## invite
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.invite"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k invite <spelersnaam>
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in modmode
|
||
|
/k invite <kingdom naam> <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Nodig een speler uit om lid te worden van je kingdom.
|
||
|
Als je kingdom op `invite-only` staat kan een speler na uitnodiging lid worden
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## isonline
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.isonline"/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k isonline <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Controleer of de speler op een server aanwezig is.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## join
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.join"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k join <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Join een kingdom. Speler wordt na joinen naar de spawn van de kingdom ge-teleporteerd, mits deze is ingesteld
|
||
|
|
||
|
Een kingdom kan `ivite-only` zijn. Dan moet de speler een uitnodiging krijgen van een speler. Zie [invites](/ref/commands#invite).
|
||
|
|
||
|
Er kan in de config.yml een cooldown worden ingesteld zodat speler niet een kingdom verlaten om daarna snel lid te worden van een andere kingdom.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
settings:
|
||
|
join_cooldown: 5
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## kick
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.kick"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k kick <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Deze opdracht werkt ook met offline spelers. Spelers in mod-mode kunnen alle spelers kicken. Een normale speler kan alleen een speler kicken van zijn eigen kingdom
|
||
|
en zolang hij een hogere rank heeft als de speler die hij wil kicken.
|
||
|
|
||
|
Bij spelers die wel iedereen mogen kicken maar geen toegang hebben tot bijv setmod kan je de permissie : ```kingdom.modbypass``` toevoegen.
|
||
|
|
||
|
## kingdom
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
|
||
|
/k kingdom setdisplayname <kingdom naam> <displaynaam> // Stel de displaynaam in. bijv &aMijnKingdom
|
||
|
/k kingdom setprefixedname <kingdom naam> <prefixednaam> // Stel de prefix naan in. bijv &f[&aMijnKingdom&f]
|
||
|
/k kingdom setplaceholder <kingdom naam> <placeholder> // Stel de placeholder in. bijv &f[&PlaceHolder&f]
|
||
|
/k kingdom setfriendlyfire <kingdom naam> on|off // Stel in dat de een lid van een kingdom een andere lid van dezelfde kingdom kan slaan/doden.
|
||
|
/k kingdom setinviteonly <kingdom naam> on|off // Stel in dat je alleen op uitnodiging lid kan worden van een kingdom
|
||
|
/k kingdom setmaxmembers <kingdom naam> <aantal> // Stel de max. aantal leden in van een kingdom
|
||
|
/k kingdom setchatgroup <kingdom naam> <groep> // Instellen van de chat groep
|
||
|
/k kingdom unsetchatgroup <kingdo naam> // Verwijderen van een chat-groep
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k kingdom create <kingdom naam> // Maak een kingdom aan
|
||
|
/k kingdom delete <kingdom naam> // Verwijder een kingdom
|
||
|
/k kingdom rename <kingdom naam> // Hernoem een kingdom incl. rechten/spelers...
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
zie commentaar bij opdracht.
|
||
|
|
||
|
::: tip Voor het aanmaken/verwijderen van een kingdom moet je jezelf eerst in mod-mode zetten. zie [/k setmod ](/ref/commands#setmod)
|
||
|
:::
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## leave
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.leave"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k leave
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Verlaat een kingdom. Speler wordt ge-teleporteerd naar de world of serverspawn.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## list
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.list"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k list
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Laat alle kingdoms zien.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## listservers
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k listservers
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Laat alle gekoppelde servers zien
|
||
|
|
||
|
|
||
|
# memberlist
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.info"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k memberlist <kingdomnaam>|<pagina>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Laat alle leden van een kingdom zien. Lijst is gesorteerd op het *gewicht* van de lid zijn rank
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## msg
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.message"/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k msg <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Verstuur een privebericht naar een speler.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## myinvites
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.messsage"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /t, /k pm, /m"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k myminvites
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k myinvites <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Laat alle invites zien die je hebt gekregen.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## neutral
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.neutral"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k neutral <kingdomnnaam>
|
||
|
|
||
|
//alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k neutral <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
|
||
|
/k neutral <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie
|
||
|
````
|
||
|
Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar vijandig. zie ook : [/k enemy](/ref/commands#enemy), [/k ally](/ref/commands#ally).
|
||
|
|
||
|
Default moet de andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml worden uitgezet.
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
relationrequest:
|
||
|
activate_neutralrequest: true // [!code --]
|
||
|
activate_neutralrequest: false // [!code ++]
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie **Je stuurt het verzoek als de verzender!!!**
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## open
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.join"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k open
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Open een simpele gui met alle kingdoms. Als je op een kingdom klikt, kan je er lid van worden.
|
||
|
De lore kan aangepast worden in de taal bestanden.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## province
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="hoofd permissie: kingdom.province"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: province.kick"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: province.set"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k province join <provincie naam> // wordt lid van een provincie
|
||
|
/k province leave // verlaat een provincie
|
||
|
/k kick <spelers naam> // kick een speler uit een provincie (extra permissie nodig: province.kick)
|
||
|
/k set <spelers naam> <provincie> // zet een speler in een provincie (extra permissie nodig: province.set)
|
||
|
|
||
|
//alleen voor speler in mod-mode en met permissie: kingdom.admin
|
||
|
/k province create <kingdom naam> <provincie naam> // maak een provincie aan
|
||
|
/k province delete <provincie naam> // verwijder een provincie
|
||
|
/k province setmaxmembers <provincie naam> <aantal> // stel de max aantal leden in
|
||
|
/k province setdisplayname <provincie naam> <naam> // stel de display naam in
|
||
|
/k province setprefixedname <provincie naam> <naam> // stel de prefixed naam in
|
||
|
/k province setplaceholder <provincie naam> <naam> // stel de placeholder in
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
::: tip Tip
|
||
|
Een Speler die toegang heeft tot `k province kick <speler>` maar geen mod is, kan alleen spelers uit eigen kingdom zetten, mits
|
||
|
de te kicken speler een lagere rank heeft als de speler die kicked
|
||
|
:::
|
||
|
|
||
|
## ranks
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k rank info <kingdom naam> <ranknaam> // Laat zien of een rank uitgeschakeld is voor een kingdom
|
||
|
/k rank enable <kingdom naam> <ranknaam> // Schakel voor een kingdom een rank in.
|
||
|
/k rank disable <kingdom naam> <ranknaam> // Schakel voor een kingdom een rank uit.
|
||
|
/k rank limit set <kingdom naam> <ranknaam> <value> // Stel voor een kingdom een limit van een rank in.
|
||
|
/k rank limit unset <kingdom naam> <ranknaam> // Verwijder een limit van een rank
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## reply
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.message"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k r "/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
|
||
|
Reactie geven geven op de laast gekregen prive bericht.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## reload
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k reload
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Herladen van alle config bestanden.
|
||
|
|
||
|
## regions
|
||
|
|
||
|
::: tip Alleen bij MultiPaper: Gebruik de plugin worldguard-sync voor het synchroniseren van de worldguard regions
|
||
|
zie [github multipaper](https://github.com/MultiPaper/worldguard-syncer).
|
||
|
:::
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k regions list <kingdom naam> // geeft regio lijst van de opgegeven kingdom
|
||
|
/k regions listall // laat alle gekoppelde regio's zien
|
||
|
/k regions add <kingdom naam> <regionnaam> // koppel een regio aan een kingdom
|
||
|
/k regions remove <kingdom naam> <regionnaam> // verwijder een regio van een kingdom
|
||
|
/k regions setdisplayname <kingdom naam> <displaynaam> // pas van een regio de displaynaam aan.
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
zie commentaar bij opdracth
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## retract
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.invite"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k retract <spelersnaam>
|
||
|
|
||
|
// alleen beschikbaar in modmode
|
||
|
/k retract <kingdom naam> <spelersnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Trek een invite van een speler in.
|
||
|
|
||
|
## server
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.serverspawn"/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
```ts
|
||
|
/k server <worldnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Ga naar de serverspawn van een server. zie [/k setserver](/ref/commands#setserver).
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## set
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie:kingdom.set"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k set <spelersnaam> <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Zet een speler in een kingdom.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setlanguage
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.locale"/>
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setlanguage <taal>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Met deze opdracht kan een speler een taal kiezen.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setings
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie:kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k set KickLocation
|
||
|
/k set LeaveLocation
|
||
|
|
||
|
/k unset KickLocation
|
||
|
/k unset LeaveLocation
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## setdynmap
|
||
|
|
||
|
Instellingen gelden voor alle servers.
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <set> strokeColor <value>
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <set> strokeopacity <value>
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <set> strokeweight <value>
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <set> fillcolor <value>
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <set> fillopacity <value>
|
||
|
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <unset> strokeColor
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <unset> strokeopacity
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <unset> strokeweight
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <unset> fillcolor
|
||
|
/k setdynmap <kingdon naam> <unset> fillopacity
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## setlevel
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setlevel"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setlevel kingdom set <kingdom naam> <level naam>
|
||
|
/k setlevel kingdom unset <kingdom naam>
|
||
|
|
||
|
/k setlevel player set <spelers naam> <level naam>
|
||
|
/k setlevel player unset <spelers naam>
|
||
|
|
||
|
/k setlevel province set <provincie naam> <level naam>
|
||
|
/k setlevel player unset <provincie naam>
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
Stel de level in van een kingdom,speler of provincie.
|
||
|
|
||
|
zie [kingdomlevels](/ref/kingdomlevel) ,[playerlevels](/ref/playerlevel) ,[provincelevels](/ref/provincelevel).
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setslogan
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setslogan"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setslogan <slogan>
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k setslogan <kingdom naam> <slogan>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Stel de slogan van eigen kingdom in. Een speler in mod-mode kan alle kingdoms instellen.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setup
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setup"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
zie [instellen permissies](../guide/setup.md#instellen-permissies)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setchannel
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setchannel"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setchannel channels <channelnaam> enable|disable|status
|
||
|
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> locking set <channel>
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> locking unset
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> locking status
|
||
|
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> set <time>
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> unset
|
||
|
/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> status
|
||
|
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Schakel een kanaal uit/aan op alle aangesloten servers, zet een speler vast op een kanaal, of blokeer een kanaal voor een speler.
|
||
|
|
||
|
## setmod
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k m"/>
|
||
|
|
||
|
::: tip Een speler in mod-mode mag standaard geen spelers slaan/doden.
|
||
|
Dit kan worden aangepast in de config.yml door `setmod_always_kills` op `true` te zetten.
|
||
|
|
||
|
Ook kan een speler in mod-mode overal plaatsen/breken/gebruiken enz.
|
||
|
:::
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setmod enable|disable|status
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Zet jezelf in/uit mod-mode of controleer je status.
|
||
|
Hiermee krijg je extra mogelijkheden bij de commando's : [/k kingdom](/ref/commands#kingdom), [/k setspawn](/ref/commands#setspawn), [/k setwarp](/ref/commands#setwarp), [/k warp](/ref/commands#warp),
|
||
|
[/k spawn](/ref/commands#spawn), [/k setrank](/ref/commands#setserver) , [/k invite](/ref/commands#invite) , [/k myinvites](/ref/commands#myinvites), [/k enemy](/ref/commands#enemy), [/k ally](/ref/commands#allies),
|
||
|
[/k neutral](/ref/commands#neutral), [/k accept](/ref/commands#accept), [/k accept](/ref/commands#deny)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setrank
|
||
|
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setrank"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setrank <spelersnaam> <rank>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## setserver
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setserver"/>
|
||
|
<Badge type="tip" text="niet in standalone versie"/>
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setserver <set>
|
||
|
/k setserver <unset> <wereldnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Stel of verwijder de server-spawn in.
|
||
|
|
||
|
## setspawn
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setspawn"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setspawn <set>
|
||
|
/k setspawn <unset>
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mod-mode
|
||
|
/k setspawn set <kingdom naam>
|
||
|
/k setspawn unset <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Stel of verwijder de server-spawn in. Spelers in mod-mode kunnen alle kingdoms instellen. zie [/k setmod](/ref/commands#setmods)
|
||
|
|
||
|
## setTravel
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.settravel"/>
|
||
|
|
||
|
Met de onderstaande opdrachten kan je een travel locatie toevoegen of verwijderen.
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k settravel add <naam> // toevoegen
|
||
|
/k settravel remove <naam> // verwijderen
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
## setTime
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k settime day
|
||
|
/k settime midday
|
||
|
/k settime night
|
||
|
/k settime midnight
|
||
|
/k settime sunrise
|
||
|
```
|
||
|
Met deze opdracht kan je de tijd aanpassen van de master time server. De time server verzorgt de syncronisatie van de tijd naar alle andere servers.
|
||
|
Deze syncronisatie staat standaard uit. Je kan deze aanzetten in de config.yml. De opdracht is alleen beschikbaar als de syncronisatie aan staan.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## setvisitor
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setvisitor"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setvistor set <kingdom naam> // toevoegen
|
||
|
/k setvistor unset <kingdom naam> // verwijderen
|
||
|
/k setvistor list // geef een lijst van toegestaande kingdoms
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Geef/verwijder/controleer of alle leden van een kingdom makkelijk naar je spawn kunnen teleporteren.
|
||
|
De leden van de toegestaande kingdom kunnen daarvoor de opdracht [/k visitspawn](/ref/commands#visitspawn) gebruiken.
|
||
|
|
||
|
## setwarp
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.setwarp"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k setwarp set <warpnaam> // toevoegen huidige locatie als warp
|
||
|
/k setwarp unset <warpnaam> // verwijderen warp
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mode-mode
|
||
|
/k setwarp set <kingdom naam> <warpnaam> // toevoegen huidige locatie als warp
|
||
|
/k setwarp unset <kingdom naam> <warpnaam> // verwijderen warp
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Stel of verwijder een warp van een kingdom in. Spelers in mod-mode kunnen alle kingdoms instellen. zie [/k setmod](/ref/commands#setmods)
|
||
|
|
||
|
Een warp mag niet buiten een kingdom regio worden aangemaakt. Deze controle kan worden ingeschakeld/uitgeschakeld in de config.yml
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
kingdoms:
|
||
|
restrict_warp_to_region : true // [!code --]
|
||
|
restrict_warp_to_region : false // [!code ++]
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## showrelation
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.showrelation"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k showrelation <kingdom naam> <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Laat de relatie tussen twee kingdom's zien.
|
||
|
|
||
|
## spawn
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.spawn"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k s"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k spawn
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mode-mode
|
||
|
/k spawn <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
Ga naar de spawn van een kingdom.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## spy
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie:kingdom.spy"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k spy enable kingdom <kingdom naam> // lees mee met een kingdom
|
||
|
/k spy enable all // lees mee met alle kingdoms
|
||
|
/k spy disable all // Lees niet meer mee
|
||
|
/k spy disable kingdom <kingdom naam> // Lees niet meer mee
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Lees mee met de kingdom-chat van een kingdom
|
||
|
|
||
|
## travel
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.travel"/>
|
||
|
|
||
|
Met deze opdracht kan je naar een ingestelde locatie gaan. Het werkt netzo als een warp, maar wordt deze locatie door een beheerder ingesteld.
|
||
|
Je kan de naam van de opdracht aanpassen in de config.yml zodat een speler ipv ```/k travel <naam>``` de opdracht ```/k goto <naam>``` gebruikt.
|
||
|
|
||
|
Voor het instellen van een travel locatie zie :[/k settravel](#settravel)
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k travel <naam> //ga naar een locatie
|
||
|
/k travel list //geef een lijst met
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Teleporteer alle online leden naar de huidige locatie van de speler
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## tp
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k tp warp <player> <kingdom> <warpname>
|
||
|
/k tp spawn <player> <kingdom>
|
||
|
/k tp serverspawn <player> <server>
|
||
|
/k tp travel <player> <name>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Teleporteer een speler naar een plugin locatie. De bovenstaande opdrachten zijn hiervoor beschikbaar
|
||
|
|
||
|
## tphere
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.tphere"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k tphere
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mode-mode
|
||
|
/k tphere <kingdom naam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Teleporteer alle online leden naar de huidige locatie van de speler
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## sync
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k sync <onderdeel>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Haal de data op van de SockPlugin
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## version
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.admin"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k version
|
||
|
```
|
||
|
Geef informatie o.a. huidige versie- en build nummer.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## visitspawn
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.visitspawn"/>
|
||
|
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k visitspawn <kingdom>
|
||
|
```
|
||
|
Teleporteer naar de spawn van een andere kingdom. Speler moet toestemming krijgen van de tegenpartij dmv de opdracht [/k setvisitor](/ref/commands#setvisitor)
|
||
|
|
||
|
|
||
|
## warp
|
||
|
|
||
|
<Badge type="info" text="permissie: kingdom.warp"/>
|
||
|
<Badge type="info" text="alias: /k w"/>
|
||
|
|
||
|
```ts
|
||
|
/k warp <warpnaam>
|
||
|
|
||
|
//Alleen beschikbaar in mode-mode
|
||
|
/k setwarp <kingdom naam> <warpnaam>
|
||
|
```
|
||
|
|
||
|
Ga naar een warp van een kingdom.
|