Skip to content

Commands

Alle opdrachten die in de ultimate kingdom plugin zitten.

accept

permissie: kingdom.invite
ts
/k accept <kingdomn naam> 

// alleen beschikbaar in mod-mode
/k accept <kingdom naam aanvrager> <kingdom naam ontvanger>

Accepteer de relatieverzoek van een kingdom. Voor het weigeren van het verzoek
zie : /k deny

alert

permissie: kingdom.alert
ts
/k alert <melding>

//alleen beschikbaar in mod-mode
/k alert <kingdom naam > <melding>

Stuur een alert bericht naar je eigen kingdomleden op alle servers.

ally

permissie: kingdom.allyalias: /k friendly
ts
/k ally <kingdomn naam>

//alleen beschikbaar in mod-mode
/k ally <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
/k ally <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie

Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar bondgenoten.
Zie ook : /k neutral, /k enemy.

Standaard moet een lid van een andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml van de kingdom plugin worden uitgezet.

ts
relationrequest:
    activate_friendlyrequest: true
    activate_friendlyrequest: false

Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie Je stuurt het verzoek als de verzender!!!

broadcast

permissie: kingdom.broadcastniet in standalone versie
ts
/k broadcast <melding>

Verstuur een bericht naar alle spelers op alle servers

channel

permissie: kingdom.channelalias: /k friendly
ts
/k channel <channel naam>  enable|disable|setdefault|status 
/k channel list     
/k channel reset

Met deze opdracht kan een speler voor zichzelf een kanaal uit,aan of als default instellen. Normaal is de default de kingdom-kanaal, en kan je hiermee je bijv. de kanaal trade als default instellen. Met de optie info kan je zien of het kanaal aan of uit staat. Wil je een kanaal voor iedereen uitzetten? gebruik kan setchannel

De opdracht /k channel list geeft alle kanalen weer, en k channel reset wist alle gemaakte instellingen.

deny

permissie: kingdom.invite
ts
/k deny <kingdom naam>  

// alleen beschikbaar in mod-mode
/k accept <kingdom naam> <kingdom naam>

Weiger een verzoek van een kingdom om de relatie status te wijzigen. : /k accept

enemy

permissie: kingdom.enemy
ts
/k enemy <kingdomn naam>

//alleen beschikbaar in mod-mode
/k enemy <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
/k enemy <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie

Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar vijandig.    
zie ook : [/k neutral](/ref/commands#neutral),  [/k ally](/ref/commands#ally).

Default moet de andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml worden uitgezet. 

```ts 
relationrequest:
    activate_enemyrequest: true
    activate_enemyrequest: false

Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie Je stuurt het verzoek als de verzender!!!

help

permissie: kingdom.helpalias: /k h
ts
/k help
/k help <paginanummer>
/k help <commando>

Met deze opdracht kan je de voor jou alle beschikbare opdrachten bekijken. Met /k help <opdracht> krijg je een beknopte uitleg en alle verschillende mogelijkheden

info

permissie: kingdom.infoalias: /k i
ts
/k info <spelersnaam>
/k info <kingdom naam>
/k info <provincie naam>
/k info <combat naam>
/k info <combatteam naam>

Informatie over een speler/kingdom. Zie info instellen

inventory

permissie: kingdom.inventory
ts
/k inventory  //opdracht om de inventory te openen

//alleen voor spelers in mod-mode
/k inventory open <kingdom naam>
/k inventory forceclose <kingdom naam>

invite

permissie: kingdom.invite
ts
/k invite <spelersnaam>

// alleen beschikbaar in modmode
/k invite  <kingdom naam> <spelersnaam>

Nodig een speler uit om lid te worden van je kingdom.
Als je kingdom op invite-only staat kan een speler na uitnodiging lid worden

isonline

permissie: kingdom.isonlineniet in standalone versie
ts
/k isonline <spelersnaam>

Controleer of de speler op een server aanwezig is.

join

permissie: kingdom.join
ts
/k join <kingdom naam>

Join een kingdom. Speler wordt na joinen naar de spawn van de kingdom ge-teleporteerd, mits deze is ingesteld

Een kingdom kan ivite-only zijn. Dan moet de speler een uitnodiging krijgen van een speler. Zie invites.

Er kan in de config.yml een cooldown worden ingesteld zodat speler niet een kingdom verlaten om daarna snel lid te worden van een andere kingdom.

ts
settings:
    join_cooldown: 5

kick

permissie: kingdom.kick
ts
/k kick <spelersnaam>

Deze opdracht werkt ook met offline spelers. Spelers in mod-mode kunnen alle spelers kicken. Een normale speler kan alleen een speler kicken van zijn eigen kingdom en zolang hij een hogere rank heeft als de speler die hij wil kicken.

Bij spelers die wel iedereen mogen kicken maar geen toegang hebben tot bijv setmod kan je de permissie : kingdom.modbypass toevoegen.

kingdom

permissie: kingdom.admin
ts

/k kingdom setdisplayname <kingdom naam> <displaynaam>   // Stel de displaynaam in. bijv &aMijnKingdom
/k kingdom setprefixedname <kingdom naam> <prefixednaam> // Stel de prefix naan in. bijv &f[&aMijnKingdom&f]
/k kingdom setplaceholder <kingdom naam> <placeholder>   // Stel de placeholder in. bijv &f[&PlaceHolder&f]
/k kingdom setfriendlyfire <kingdom naam> on|off         // Stel in dat de een lid van een kingdom een andere lid van dezelfde kingdom kan slaan/doden.
/k kingdom setinviteonly <kingdom naam> on|off           // Stel in dat je alleen op uitnodiging lid kan worden van een kingdom
/k kingdom setmaxmembers <kingdom naam> <aantal>         // Stel de max. aantal leden in van een kingdom
/k kingdom setchatgroup <kingdom naam> <groep>           // Instellen van de chat groep
/k kingdom unsetchatgroup <kingdo naam>                  // Verwijderen van een chat-groep   

// alleen beschikbaar in mod-mode
/k kingdom create <kingdom naam>                         // Maak een kingdom aan
/k kingdom delete <kingdom naam>                         // Verwijder een kingdom
/k kingdom rename <kingdom naam>                         // Hernoem een kingdom incl. rechten/spelers...

zie commentaar bij opdracht.

Voor het aanmaken/verwijderen van een kingdom moet je jezelf eerst in mod-mode zetten. zie /k setmod

leave

permissie: kingdom.leave
ts
/k leave

Verlaat een kingdom. Speler wordt ge-teleporteerd naar de world of serverspawn.

list

permissie: kingdom.list
ts
/k list

Laat alle kingdoms zien.

listservers

permissie: kingdom.admin
ts
/k listservers

Laat alle gekoppelde servers zien

memberlist

permissie: kingdom.info
ts
/k memberlist <kingdomnaam>|<pagina>

Laat alle leden van een kingdom zien. Lijst is gesorteerd op het gewicht van de lid zijn rank

msg

permissie: kingdom.messageniet in standalone versie
ts
/k msg <spelersnaam>

Verstuur een privebericht naar een speler.

myinvites

permissie: kingdom.messsagealias: /t, /k pm, /m
ts
/k myminvites

// alleen beschikbaar in mod-mode
/k myinvites <spelersnaam>

Laat alle invites zien die je hebt gekregen.

neutral

permissie: kingdom.neutral
ts
/k neutral <kingdomnnaam>

//alleen beschikbaar in mod-mode
/k neutral <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> request // stuur verzoek tot wijzigen
/k neutral <kingdom naam verzender > <kingdom naam ontvanger> set // wijzig relatie

Verander de de status van een relatie met een andere kingdom naar vijandig. zie ook : /k enemy, /k ally.

Default moet de andere kingdom een bevesting of afwijzing geven. Dit kan in de config.yml worden uitgezet.

ts
relationrequest:
    activate_neutralrequest: true
    activate_neutralrequest: false

Als mod kan je ook de relatie aanpassen, of een verzoek sturen tot het wijzigen van een relatie Je stuurt het verzoek als de verzender!!!

open

permissie: kingdom.join
ts
/k open

Open een simpele gui met alle kingdoms. Als je op een kingdom klikt, kan je er lid van worden. De lore kan aangepast worden in de taal bestanden.

province

hoofd permissie: kingdom.provincepermissie: province.kickpermissie: province.set
ts
/k province join <provincie naam> // wordt lid van een provincie
/k province leave                 // verlaat een provincie
/k kick <spelers naam>            // kick een speler uit een provincie (extra permissie nodig: province.kick)     
/k set <spelers naam> <provincie> // zet een speler in een provincie (extra permissie nodig: province.set)  

//alleen voor speler in mod-mode en met permissie: kingdom.admin
/k province create <kingdom naam>  <provincie naam>    // maak een provincie aan 
/k province delete   <provincie naam>                  // verwijder een provincie
/k province setmaxmembers <provincie naam> <aantal>    // stel de max aantal leden in          
/k province setdisplayname <provincie naam> <naam>     // stel de display naam in
/k province setprefixedname <provincie naam> <naam>    // stel de prefixed naam in
/k province setplaceholder  <provincie naam> <naam>    // stel de placeholder in

Tip

Een Speler die toegang heeft tot k province kick <speler> maar geen mod is, kan alleen spelers uit eigen kingdom zetten, mits de te kicken speler een lagere rank heeft als de speler die kicked

ranks

permissie: kingdom.admin
ts
/k rank info <kingdom naam> <ranknaam>               // Laat zien of een rank uitgeschakeld is voor een kingdom
/k rank enable <kingdom naam> <ranknaam>             // Schakel voor een kingdom een rank in.
/k rank disable <kingdom naam> <ranknaam>            // Schakel voor een kingdom een rank uit.
/k rank limit set <kingdom naam> <ranknaam> <value>  // Stel voor een kingdom een limit van een rank in.
/k rank limit unset <kingdom naam> <ranknaam>        // Verwijder een limit van een rank

reply

permissie: kingdom.messagealias: /k r niet in standalone versie

Reactie geven geven op de laast gekregen prive bericht.

reload

permissie: kingdom.admin
ts
/k reload

Herladen van alle config bestanden.

regions

Alleen bij MultiPaper: Gebruik de plugin worldguard-sync voor het synchroniseren van de worldguard regions

zie github multipaper.

permissie: kingdom.admin
ts
/k regions list <kingdom naam>                               // geeft regio lijst van de opgegeven kingdom
/k regions listall                                           // laat alle gekoppelde regio's zien 
/k regions add <kingdom naam> <regionnaam>                   // koppel een regio aan een kingdom
/k regions remove <kingdom naam> <regionnaam>                // verwijder een regio van een kingdom
/k regions setdisplayname <kingdom naam> <displaynaam>       // pas van een regio de displaynaam aan.

zie commentaar bij opdracth

retract

permissie: kingdom.invite
ts
/k retract <spelersnaam>

// alleen beschikbaar in modmode
/k retract <kingdom naam> <spelersnaam>

Trek een invite van een speler in.

server

permissie: kingdom.serverspawnniet in standalone versie
ts
/k server <worldnaam>

Ga naar de serverspawn van een server. zie /k setserver.

set

permissie:kingdom.set
ts
/k set <spelersnaam> <kingdom naam>

Zet een speler in een kingdom.

setlanguage

permissie: kingdom.locale
ts
/k setlanguage <taal>

Met deze opdracht kan een speler een taal kiezen.

setings

permissie:kingdom.admin
ts
/k set KickLocation
/k set LeaveLocation              

/k unset KickLocation
/k unset LeaveLocation

setdynmap

Instellingen gelden voor alle servers.

permissie: kingdom.admin
ts
/k setdynmap  <kingdon naam> <set> strokeColor <value>
/k setdynmap  <kingdon naam> <set> strokeopacity <value>
/k setdynmap  <kingdon naam> <set> strokeweight <value>
/k setdynmap  <kingdon naam> <set> fillcolor <value>
/k setdynmap  <kingdon naam> <set> fillopacity <value>

/k setdynmap  <kingdon naam> <unset> strokeColor 
/k setdynmap  <kingdon naam> <unset> strokeopacity 
/k setdynmap  <kingdon naam> <unset> strokeweight
/k setdynmap  <kingdon naam> <unset> fillcolor
/k setdynmap  <kingdon naam> <unset> fillopacity

setlevel

permissie: kingdom.setlevel
ts
/k setlevel  kingdom set <kingdom naam>  <level naam> 
/k setlevel  kingdom unset <kingdom naam> 

/k setlevel  player set <spelers naam>  <level naam> 
/k setlevel  player unset <spelers naam> 

/k setlevel  province set <provincie naam>  <level naam> 
/k setlevel  player unset <provincie naam>

Stel de level in van een kingdom,speler of provincie.

zie kingdomlevels ,playerlevels ,provincelevels.

setslogan

permissie: kingdom.setslogan
ts
/k setslogan <slogan> 

//Alleen beschikbaar in mod-mode
/k setslogan <kingdom naam> <slogan>

Stel de slogan van eigen kingdom in. Een speler in mod-mode kan alle kingdoms instellen.

setup

permissie: kingdom.setup

zie instellen permissies

setchannel

permissie: kingdom.setchannel
ts
/k setchannel channels <channelnaam>  enable|disable|status 

/k setchannels players <spelersnaam> locking set <channel>
/k setchannels players <spelersnaam> locking unset 
/k setchannels players <spelersnaam> locking status

/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> set <time>
/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> unset 
/k setchannels players <spelersnaam> blocking <channel> status

Schakel een kanaal uit/aan op alle aangesloten servers, zet een speler vast op een kanaal, of blokeer een kanaal voor een speler.

setmod

permissie: kingdom.adminalias: /k m

Een speler in mod-mode mag standaard geen spelers slaan/doden.

Dit kan worden aangepast in de config.yml door setmod_always_kills op true te zetten.

Ook kan een speler in mod-mode overal plaatsen/breken/gebruiken enz.

ts
/k setmod enable|disable|status

Zet jezelf in/uit mod-mode of controleer je status.
Hiermee krijg je extra mogelijkheden bij de commando's : /k kingdom, /k setspawn, /k setwarp, /k warp, /k spawn, /k setrank , /k invite , /k myinvites, /k enemy, /k ally, /k neutral, /k accept, /k accept

setrank

permissie: kingdom.setrank
ts
/k setrank <spelersnaam> <rank>

setserver

permissie: kingdom.setserverniet in standalone versie
ts
/k setserver <set>
/k setserver <unset> <wereldnaam>

Stel of verwijder de server-spawn in.

setspawn

permissie: kingdom.setspawn
ts
/k setspawn <set>
/k setspawn <unset> 

//Alleen beschikbaar in mod-mode
/k setspawn set <kingdom naam> 
/k setspawn unset <kingdom naam>

Stel of verwijder de server-spawn in. Spelers in mod-mode kunnen alle kingdoms instellen. zie /k setmod

setTravel

permissie: kingdom.settravel

Met de onderstaande opdrachten kan je een travel locatie toevoegen of verwijderen.

ts
/k settravel add <naam>       // toevoegen
/k settravel remove <naam>    // verwijderen

setTime

permissie: kingdom.admin
ts
/k settime day 
/k settime midday
/k settime night
/k settime midnight
/k settime sunrise

Met deze opdracht kan je de tijd aanpassen van de master time server. De time server verzorgt de syncronisatie van de tijd naar alle andere servers. Deze syncronisatie staat standaard uit. Je kan deze aanzetten in de config.yml. De opdracht is alleen beschikbaar als de syncronisatie aan staan.

setvisitor

permissie: kingdom.setvisitor
ts
/k setvistor set <kingdom naam>       // toevoegen
/k setvistor unset <kingdom naam>    // verwijderen
/k setvistor list                    // geef een lijst van toegestaande kingdoms

Geef/verwijder/controleer of alle leden van een kingdom makkelijk naar je spawn kunnen teleporteren. De leden van de toegestaande kingdom kunnen daarvoor de opdracht /k visitspawn gebruiken.

setwarp

permissie: kingdom.setwarp
ts
/k setwarp set <warpnaam>                       // toevoegen huidige locatie als warp
/k setwarp unset <warpnaam>                     // verwijderen warp

//Alleen beschikbaar in mode-mode
/k setwarp set <kingdom naam> <warpnaam>         // toevoegen huidige locatie als warp
/k setwarp unset <kingdom naam> <warpnaam>       // verwijderen warp

Stel of verwijder een warp van een kingdom in. Spelers in mod-mode kunnen alle kingdoms instellen. zie /k setmod

Een warp mag niet buiten een kingdom regio worden aangemaakt. Deze controle kan worden ingeschakeld/uitgeschakeld in de config.yml

ts
kingdoms: 
    restrict_warp_to_region : true
    restrict_warp_to_region : false

showrelation

permissie: kingdom.showrelation
ts
/k showrelation <kingdom naam>  <kingdom naam>

Laat de relatie tussen twee kingdom's zien.

spawn

permissie: kingdom.spawnalias: /k s
ts
/k spawn              

//Alleen beschikbaar in mode-mode
/k spawn <kingdom naam>

Ga naar de spawn van een kingdom.

spy

permissie:kingdom.spy
ts
/k spy enable kingdom <kingdom naam>   // lees mee met een kingdom
/k spy enable all                      // lees mee met alle kingdoms
/k spy disable all                     // Lees niet meer mee
/k spy disable kingdom <kingdom naam>  // Lees niet meer mee

Lees mee met de kingdom-chat van een kingdom

travel

permissie: kingdom.travel

Met deze opdracht kan je naar een ingestelde locatie gaan. Het werkt netzo als een warp, maar wordt deze locatie door een beheerder ingesteld. Je kan de naam van de opdracht aanpassen in de config.yml zodat een speler ipv /k travel <naam> de opdracht /k goto <naam> gebruikt.

Voor het instellen van een travel locatie zie :/k settravel

ts
/k travel <naam> //ga naar een locatie   
/k travel list   //geef een lijst met

Teleporteer alle online leden naar de huidige locatie van de speler

tp

permissie: kingdom.admin
ts
/k tp warp <player> <kingdom> <warpname>
/k tp spawn <player> <kingdom>
/k tp serverspawn <player> <server>
/k tp travel <player> <name>

Teleporteer een speler naar een plugin locatie. De bovenstaande opdrachten zijn hiervoor beschikbaar

tphere

permissie: kingdom.tphere
ts
/k tphere    

//Alleen beschikbaar in mode-mode
/k tphere <kingdom naam>

Teleporteer alle online leden naar de huidige locatie van de speler

sync

permissie: kingdom.admin
ts
/k sync <onderdeel>

Haal de data op van de SockPlugin

version

permissie: kingdom.admin
ts
/k version

Geef informatie o.a. huidige versie- en build nummer.

visitspawn

permissie: kingdom.visitspawn
ts
/k visitspawn <kingdom>

Teleporteer naar de spawn van een andere kingdom. Speler moet toestemming krijgen van de tegenpartij dmv de opdracht /k setvisitor

warp

permissie: kingdom.warpalias: /k w
ts
/k warp <warpnaam>                 

//Alleen beschikbaar in mode-mode
/k setwarp <kingdom naam> <warpnaam>

Ga naar een warp van een kingdom.

UltimateKingdom.nl