5.1 KiB
5.1 KiB
navbar | lastUpdated | aside | sidebar | title | description | meta_keywords | meta_url |
---|---|---|---|---|---|---|---|
true | true | false | true | Wie mag wat en wanneer | Game-play instelmogelijkheden in de ultimate kingdom plugin | kingdom plugin, ultimate, minecraft plugin, spigot ,paper,folia, gameplay, addons gameplay, events | https://ultimatekingdom.nl |
GamePlay.yml
In dit configuratiebestand kun je instellen wanneer een speler kan:
- bouwen
- slopen
- aan-uit zetten (switch)
- gebruiken
- als wapen gebruiken
Je kan dit instellen voor de verschillende relaties zoals allies ,enemies of spelers met een kingdom, spelers zonder kingdom, eigen kingdom leden, spelers in een regio, spelers buiten een regio.
::: info Voorbeeld hieronder is de instelling van eigen kingdom leden.
Je ziet bij kingdom_allowWeapon_inownregion
dat er 'STICK' staat.
Dat zorgt er voor dat eigen kingdom leden elkaar kunnen slaan met een 'STICK'
Je kunt dit uit zetten d.m.v. 'STICK' te vervangen door 'NONE' :::
# leden van een kingdom die in een eigen regio zitten volgen de onderstaande regels
#
kdinown:
#
# toestaan bouwen
kingdom_allowbuild_inownregion:
- ALL
#
# niet bouwen
kingdom_denybuild_inownregion:
- ''
#
# toestaan slopen
kingdom_allowdestroy_inownregion:
- ALL
#
# iet slopern
kingdom_denydestroy_inownregion:
- ''
#
# aan/uit zetten (zie lijst)
kingdom_canswitch_inownregion:
- ALL
#
# toestaan om te gebruiken (zie lijst)
kingdom_canItemUse_inownregion:
- ALL
#
# kan wapen gebruiken (zie lijst)
kingdom_allowWeapon_inownregion:
- STICK
#
# kan wapen niet gebruiken (zie lijst)
kingdom_denyWeapon_inownregion:
- ''
Diagram afhandelen van action/attack event
Attack event
%%{init: {'theme': 'base', 'themeVariables': {
'primaryColor': '#BB2528',
'primaryTextColor': '#fff',
'primaryBorderColor': '#7C0000',
'lineColor': '#F8B229',
'secondaryColor': '#006100',
'tertiaryColor': '#34363a'
}}}%%
graph TD
Z1[einde]
Start[Execute attack event]
Start --> Q1{is het speler tegen speler?}
Q1 ==> P1([ja])
Q1 ==> Z0([nee]) --> Z1
P1 ==> A[controle mod-mode] --> B( worldguard flag kingdom_friendlyFire) --> C( worldguard flag kingdom_pvp) --> C1( kingdom flag friendlyfire) -->C2( kingdom flag ENEMIES) -->C3( kingdom flag NEUTRAL) --> D( kingdom flag ALLIES)
D --> E{is speler in regio?}
E ==> F0([ja]) --> F1[check: kingdomloos tegen kingdomloos] --> F2[check: kingdomloos tegen kingdom-lid] --> F3[check: kingdom-lid tegen kingdomloos]
F3 ==> F4{kingdom-lid tegen eigen kindom-lid?}
F4 ==> F5([ja]) --> F11[check: kingdomlid tegen eigen kingdomlid] -->Z1
F4 ==> F6([nee]) --> F7[check: vijandige relatie] --> F8[check: vriendschappelijke relatie] --> F9[check: neutrale relatie] --> F10[check: kingdomlid in niet eigen regio] -->Z1
E ==> H1([nee]) --> H2[check: kingdomloos tegen kingdomloos] --> H3[check: kingdomloos tegen kingdom-lid] --> H4[check: kingdom-lid tegen kingdomloos]
H4 ==> H5{kingdom-lid tegen eigen kindom-lid?}
H5 ==> H6([ja]) --> H7[check: kingdomlid tegen eigen kingdomlid] -->Z1
H5 ==> H8([nee]) --> H9[check: vijanden vechten buiten regio] --> H10[check: vrienden vechten buiten regio] --> H11[check: neurtrale kingdoms vechten] --> H12[check: overige ] -->Z1
subgraph geen regio
H1
H2
H2
H3
H4
H5
H6
H7
H8
H9
H10
H11
H12
end
subgraph In regio
F0
F1
F2
F3
F4
F5
F6
F7
F8
F9
F10
F11
end
Action event
Hieronder staat de schematische volgorde voor het afhandelen van een actie van een speler. Onder actie verstaan we : breken/plaatsen/gebruiken enz.
%%{init: {'theme': 'base', 'themeVariables': {
'primaryColor': '#BB2528',
'primaryTextColor': '#fff',
'primaryBorderColor': '#7C0000',
'lineColor': '#F8B229',
'secondaryColor': '#006100',
'tertiaryColor': '#34363a'
}}}%%
graph TD
Z1[einde]
Start[Execute action event]
Start --> Mod[check: setmod]
Mod --> Q1{zit speler in een regio?}
Q1 ==> P1([nee])
P1 ==> P2[check: kingdomless buiten regio] --> P3[check: kingdomlid buiten regio] -->Z1
Q1 ==> H1([ja]) --> H2[check: kingdomless in regio] --> H3[check: eigen regio] --> H4[check: flag:ENEMIES]
H4 ==> H5[check: flag:FRIENDLY]
H5 ==> H6[check: flag:NEUTRAL]
H6 ==> H8[check: vijandelijke regio] --> H9[check: vriendschappelijk regio] --> H10[check: neutrale regio] -->Z1
subgraph geen regio
P1
P2
P3
end
subgraph In regio
H1
H2
H3
H4
H5
H6
H8
H9
H10
end