178 lines
5.1 KiB
Markdown
178 lines
5.1 KiB
Markdown
---
|
|
navbar: true
|
|
lastUpdated: true
|
|
aside: false
|
|
sidebar: true
|
|
title: Wie mag wat en wanneer
|
|
description: Game-play instelmogelijkheden in de ultimate kingdom plugin
|
|
meta_keywords: 'kingdom plugin, ultimate, minecraft plugin, spigot ,paper,folia, gameplay, addons gameplay, events'
|
|
meta_url: 'https://ultimatekingdom.nl'
|
|
|
|
---
|
|
|
|
# GamePlay.yml
|
|
|
|
In dit configuratiebestand kun je instellen wanneer een speler kan:
|
|
|
|
* bouwen
|
|
* slopen
|
|
* aan-uit zetten (switch)
|
|
* gebruiken
|
|
* als wapen gebruiken
|
|
|
|
Je kan dit instellen voor de verschillende relaties zoals allies ,enemies of spelers met een kingdom, spelers zonder kingdom, eigen kingdom leden, spelers in een regio, spelers buiten een regio.
|
|
|
|
::: info Voorbeeld hieronder is de instelling van eigen kingdom leden.
|
|
Je ziet bij `kingdom_allowWeapon_inownregion` dat er 'STICK' staat.
|
|
Dat zorgt er voor dat eigen kingdom leden elkaar kunnen slaan met een 'STICK'
|
|
|
|
Je kunt dit uit zetten d.m.v. 'STICK' te vervangen door 'NONE'
|
|
:::
|
|
|
|
```ts
|
|
# leden van een kingdom die in een eigen regio zitten volgen de onderstaande regels
|
|
#
|
|
kdinown:
|
|
#
|
|
# toestaan bouwen
|
|
kingdom_allowbuild_inownregion:
|
|
- ALL
|
|
#
|
|
# niet bouwen
|
|
kingdom_denybuild_inownregion:
|
|
- ''
|
|
#
|
|
# toestaan slopen
|
|
kingdom_allowdestroy_inownregion:
|
|
- ALL
|
|
#
|
|
# iet slopern
|
|
kingdom_denydestroy_inownregion:
|
|
- ''
|
|
#
|
|
# aan/uit zetten (zie lijst)
|
|
kingdom_canswitch_inownregion:
|
|
- ALL
|
|
#
|
|
# toestaan om te gebruiken (zie lijst)
|
|
kingdom_canItemUse_inownregion:
|
|
- ALL
|
|
#
|
|
# kan wapen gebruiken (zie lijst)
|
|
kingdom_allowWeapon_inownregion:
|
|
- STICK
|
|
#
|
|
# kan wapen niet gebruiken (zie lijst)
|
|
kingdom_denyWeapon_inownregion:
|
|
- ''
|
|
```
|
|
|
|
|
|
## Diagram afhandelen van action/attack event
|
|
|
|
### Attack event
|
|
|
|
|
|
|
|
```mermaid
|
|
%%{init: {'theme': 'base', 'themeVariables': {
|
|
'primaryColor': '#BB2528',
|
|
'primaryTextColor': '#fff',
|
|
'primaryBorderColor': '#7C0000',
|
|
'lineColor': '#F8B229',
|
|
'secondaryColor': '#006100',
|
|
'tertiaryColor': '#34363a'
|
|
}}}%%
|
|
graph TD
|
|
Z1[einde]
|
|
Start[Execute attack event]
|
|
Start --> Q1{is het speler tegen speler?}
|
|
Q1 ==> P1([ja])
|
|
Q1 ==> Z0([nee]) --> Z1
|
|
P1 ==> A[controle mod-mode] --> B( worldguard flag kingdom_friendlyFire) --> C( worldguard flag kingdom_pvp) --> C1( kingdom flag friendlyfire) -->C2( kingdom flag ENEMIES) -->C3( kingdom flag NEUTRAL) --> D( kingdom flag ALLIES)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D --> E{is speler in regio?}
|
|
E ==> F0([ja]) --> F1[check: kingdomloos tegen kingdomloos] --> F2[check: kingdomloos tegen kingdom-lid] --> F3[check: kingdom-lid tegen kingdomloos]
|
|
F3 ==> F4{kingdom-lid tegen eigen kindom-lid?}
|
|
F4 ==> F5([ja]) --> F11[check: kingdomlid tegen eigen kingdomlid] -->Z1
|
|
F4 ==> F6([nee]) --> F7[check: vijandige relatie] --> F8[check: vriendschappelijke relatie] --> F9[check: neutrale relatie] --> F10[check: kingdomlid in niet eigen regio] -->Z1
|
|
E ==> H1([nee]) --> H2[check: kingdomloos tegen kingdomloos] --> H3[check: kingdomloos tegen kingdom-lid] --> H4[check: kingdom-lid tegen kingdomloos]
|
|
H4 ==> H5{kingdom-lid tegen eigen kindom-lid?}
|
|
H5 ==> H6([ja]) --> H7[check: kingdomlid tegen eigen kingdomlid] -->Z1
|
|
H5 ==> H8([nee]) --> H9[check: vijanden vechten buiten regio] --> H10[check: vrienden vechten buiten regio] --> H11[check: neurtrale kingdoms vechten] --> H12[check: overige ] -->Z1
|
|
|
|
subgraph geen regio
|
|
H1
|
|
H2
|
|
H2
|
|
H3
|
|
H4
|
|
H5
|
|
H6
|
|
H7
|
|
H8
|
|
H9
|
|
H10
|
|
H11
|
|
H12
|
|
end
|
|
subgraph In regio
|
|
F0
|
|
F1
|
|
F2
|
|
F3
|
|
F4
|
|
F5
|
|
F6
|
|
F7
|
|
F8
|
|
F9
|
|
F10
|
|
F11
|
|
end
|
|
```
|
|
|
|
### Action event
|
|
|
|
Hieronder staat de schematische volgorde voor het afhandelen van een actie van een speler. Onder actie verstaan we : breken/plaatsen/gebruiken enz.
|
|
|
|
```mermaid
|
|
%%{init: {'theme': 'base', 'themeVariables': {
|
|
'primaryColor': '#BB2528',
|
|
'primaryTextColor': '#fff',
|
|
'primaryBorderColor': '#7C0000',
|
|
'lineColor': '#F8B229',
|
|
'secondaryColor': '#006100',
|
|
'tertiaryColor': '#34363a'
|
|
}}}%%
|
|
graph TD
|
|
Z1[einde]
|
|
Start[Execute action event]
|
|
Start --> Mod[check: setmod]
|
|
Mod --> Q1{zit speler in een regio?}
|
|
Q1 ==> P1([nee])
|
|
P1 ==> P2[check: kingdomless buiten regio] --> P3[check: kingdomlid buiten regio] -->Z1
|
|
Q1 ==> H1([ja]) --> H2[check: kingdomless in regio] --> H3[check: eigen regio] --> H4[check: flag:ENEMIES]
|
|
H4 ==> H5[check: flag:FRIENDLY]
|
|
H5 ==> H6[check: flag:NEUTRAL]
|
|
H6 ==> H8[check: vijandelijke regio] --> H9[check: vriendschappelijk regio] --> H10[check: neutrale regio] -->Z1
|
|
subgraph geen regio
|
|
P1
|
|
P2
|
|
P3
|
|
end
|
|
subgraph In regio
|
|
H1
|
|
H2
|
|
H3
|
|
H4
|
|
H5
|
|
H6
|
|
H8
|
|
H9
|
|
H10
|
|
end
|
|
``` |